|
Koło ATRA Amatorska Twórczość Rękodzieła Artystycznego Prace Koła ATRA można oglądać na różnego rodzaju targach i uroczystościach ludowych m.in. Na Styku Kultur, Smaki Ziemi Łódzkiej, Dożynki Prezydenckie w Spale, Dożynki Wojewódzkie w Piotrkowie Tryb., Targi Agrotravel w Kielcach. Do koła należy m.in. pani Agata Nagórniewicz, która zajmuje się haftem krzyżykowym, matematycznym, frywolitką, koronka klockową oraz bibułkarstwem. 24 marca 2014 r. na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach filia w Piotrkowie Trybunalskim, pani Agata obroniła pracę magisterską pt. ODZWIERCIEDLENIE FOLKLORU W PODRĘCZNIKACH DLA UCZNIÓW KLAS I-III SZKOŁY PODSTAWOWEJ - fragment Gratulujemy !!! |
|
Koło ATRA Amatorska Twórczość Rękodzieła Artystycznego Prace Koła ATRA można oglądać na różnego rodzaju targach i uroczystościach ludowych m.in. Na Styku Kultur, Smaki Ziemi Łódzkiej, Dożynki Prezydenckie w Spale, Dożynki Wojewódzkie w Piotrkowie Tryb., Targi Agrotravel w Kielcach. Do koła należy m.in. pani Agata Nagórniewicz, która zajmuje się haftem krzyżykowym, matematycznym, frywolitką, koronka klockową oraz bibułkarstwem. 24 marca 2014 r. na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach filia w Piotrkowie Trybunalskim, pani Agata obroniła pracę magisterską pt. ODZWIERCIEDLENIE FOLKLORU W PODRĘCZNIKACH DLA UCZNIÓW KLAS I-III SZKOŁY PODSTAWOWEJ (fragment) pod kierunkiem dr Piotra Winczewskiego. Gratulujemy !!! |
Kilka słów o pracy - Agata Nagórniewicz Moja decyzja, co do wyboru tematu pracy magisterskiej, nie była przypadkiem. Od kilku lat sama jestem pasjonatką folkloru (a to wszystko, między innymi, dzięki Stowarzyszeniu Dolina Pilicy), co niejednokrotnie przejawiało się w moim życiu. Praca ta jest wynikiem moich pasji i zainteresowań w połączeniu z zawodem, który chciałabym wykonywać w przyszłości. Połączyłam te dwie rzeczy w jedną całość i tak właśnie powstała praca pod tytułem „Odzwierciedlenie folkloru w podręcznikach dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej”. Nie było to jednak, jak się okazuje, najprostszym zadaniem. Należało określić proces postępowania metodologicznego, który miał za zadanie zbliżyć mnie, jako badacza, do założonych celów- określonych wyników, które kilkakrotnie były bardzo zaskakujące. Hipotezy zostały potwierdzone w całości lub w części, lecz myślę, że pokażą folklor w nowym świetle na tle nauk pedagogicznych. Pokażą jak ważnym jest elementem dla każdego człowieka. Ponadto mozolna praca nad tym dziełem, pozwoliła dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy dotyczących folkloru, jak i poszerzyć horyzonty myślowe o nowe „kawałki” rzeczywistości naukowej jak i społecznej. Napisanie tej pracy wymagało ode mnie, jako badacza, wielu poświęceń i czasu spędzonego na poszukiwaniu i dociekaniu. Pozwoliła w zupełnie inny sposób spojrzeć na badane zjawisko. Pozostało jeszcze wiele istotnych elementów do zbadania w tej kwestii, gdyż uważam, że temat nie został w pełni wyczerpany. Jest to wiedza rozległa, a żeby nie zapanował chaos w pracy należało „trzymać się” pewnych wyznaczonych ram. Być może w toku dalszych studiów nad tym tematem powstaną inne prace pełniej wyczerpujące tematykę folkloru, folkloryzmu i folklorystyki. Myślę jednak, że podstawowe i najważniejsze informacje z tego zakresu zostały poruszone w sposób wystarczający, aby zrozumieć istotę zagadnienia. |