Projekt przewiduje też wydanie dwóch publikacji turystycznych. Będą to: wspólny przewodnik szlakiem Pilicy oraz wierszowany przewodnik turystyczny dla dzieci po Jurze Krakowsko – Częstochowskiej.
Publikacja wspólna dla wszystkich partnerów będzie kontynuacją przewodnika wydanego w ramach projektu współpracy realizowanego w okresie programowania 2007- 2013. Cieszył się on tak dużą popularnością, ze partnerzy zdecydowali o jego kontynuacji oraz wzbogaceniu o nowe treści.
Wierszowany przewodnik dla dzieci po Jurze Krakowsko – Częstochowskiej będzie innowacyjną publikacją na obszarze działania LGD „Perła Jury”, ponieważ dotychczas nie ukazało się podobne wydawnictwo tym bardziej, ze w przygotowanie wierszowanych materiałów zostaną zaangażowani lokalni twórcy.
W ramach projektu zostanie wydana mapa obejmująca swoim zasięgiem obszar działania wszystkich partnerów. Podobna mapa została wydana w ramach realizacji projektu współpracy w okresie 2007 -2013 i w odpowiedzi na bardzo pozytywne opinie na jej temat i pytania o kolejne egzemplarze postanowiono o wznowieniu zaktualizowanego wydania.
Projekt przewiduje również organizację przez LGD „Zapilicze” konkursu plastycznego dla młodzieży w wieku szkolnym pt. „Pilica – dziedzictwo natury, kultury i tradycji”. Celem konkursu jest przybliżenie młodzieży geografii i historii regionu oraz znaczenia Rzeki Pilicy, rozwijanie wyobraźni, wrażliwości twórczej oraz umiejętności wypowiedzi artystycznej oraz kształtowanie świadomości ekologicznej, kulturalnej oraz przynależności do tradycji regionu.
KAJAK to projekt, który szuka innowacyjnych narzędzi do promocji konkretnego obszaru. Takim narzędziem jest geocaching, którego przejawy istnieją w bardzo ograniczonym zakresie i tak naprawdę niewiele osób o nich wie. Stowarzyszenie Dolina Pilicy wykorzysta potencjał tej wyjątkowej gry terenowej poprzez nadanie jej nowego charakteru. W wyniku projektu nie tylko powstaną nowe miejsca na mapie geokeszowej ale zostanie przeszkolona młodzież w wieku szkolnym, która umieszczając nowe skrzynki będzie „nakręcać” promocję obszaru. Informacje o skrzynkach geokeszowych pojawią się zarówno na stronie internetowej LGD, stronach gmin jak i w lokalnej prasie jako narzędzie nie stosowane na taką skalę na tym terenie.
|