Smaki Ziemi Łódzkiej rozbrzmiewały i kusiły aromatami na rynku Manufaktury przez całą niedzielę 16.06.2013. Na stoiskach wystawienniczych Stowarzyszenia Doliny Pilicy można było posmakować potraw kuchni regionu łódzkiego, a swoje rękodzieła promowali ludowi artyści.
Głównymi punktami programu były „Warsztaty gotowania” oraz konkursy: „Smaczne łódzkie” oraz „Folk-nuta”. Z naszego terenu działania do rywalizacji przystąpiło:
8 Zespołów Ludowych w konkursie "Folk-Nuta"
7 KGW w konkursie "Smaczne Łódzkie"
3 KGW w "Warsztatach gotowania"
Nasze stoisko upiększało: KGW Sławno (gm. Sławno), KGW Bukowianki (gm. Opoczno), KGW Wąwał (gm. Tomaszów Maz.),a także twórcy ludowi: p. Ewa Nagórska – rękodzieło z filcu, p. Anna Kucharska – haft richelieu, Koło ATRA – koronka, haft, p. Ilona Helman – papieroplastyka, p. Marianna Bedka – filc, szydełko.
I miejsce - statuetka „FOLK-NUTY” dla Zespołu Sami Swoi z Twardej (gm. Tomaszów Maz.)
W ramach konkursu, w walce o statuetkę „Folk-Nuty" dla najlepszego zespołu folklorystycznego w kategorii osób dorosłych,pierwszemiejsce z terenu LGD Dolina Pilicy zajął Zespół Sami Swoi.
I miejsce - statuetka „FOLK-NUTY” dla Zespołu „Kuniczanka” (gm. Sławno)
W ramach konkursu, w walce o statuetkę „Folk-Nuty" dla najlepszego zespołu folklorystycznego w kategorii dziecięcej,pierwszemiejsce z terenu LGD Dolina Pilicy zajął Zespół Kuniczanka.
"Wsparcie na wdrażanie i zarządzanie strategią rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach EFRROW"
"Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie" Strona internetowa opracowana przez Stowarzyszenie Dolina Pilicy współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 19 "Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER" - poddziałanie 19.4 "Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji" Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Instytucja Zarządzająca PROW 2014-2020 "Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Cel opearacji: sprawne wdrażanie LSR, w tym realizacja Planu komunikacji. Przewidywane wyniki operacji: osiągnięcie celów i wskaźników wynikających z LSR